SweetFX Settings DB
Latest forum threads
3 hours, 25 minutes ago
4 days, 22 hours ago
1 week, 2 days ago
3 weeks ago
When is Next Version Of ReShade Coming?
Posted 1 year, 5 months ago
Hey Guys ! Yesterday i saw a tread on reshade.me about ReShade 3.xx Anyone knows when it will be out? THREAD : reshade.me/news/23-reshade-3-0-progress
Posted 1 year, 5 months ago
When it's fit for the general public. Currently an alpha build has been put out for testing purposes.
Posted 1 year, 5 months ago
Its talks of some ReShade In-Game Overlay. That made me Excited.
Posted 1 year, 5 months ago
Yes. IDK if you've ever used something like ENB for Skyrim, but it's in-game UI is great for developing presets. Especially with the whole "effects applied in real time" thing, making sliders useful. Using some external tool to push file updates is very clunky in comparison.
Posted 1 year, 5 months ago
Yep...Thats Why I am Excited...I have used ENBs for TESV:Skyrim and Fallout 4.
Posted 1 year, 5 months ago
I always found ENB's in-game overlay to be temperamental. i'm hoping ReShade's is vastly superior to it.
Posted 1 year, 5 months ago
Boris alone developed such a great post processing engine but reshade it has many minds behind it besides crossire.
Posted 1 year, 5 months ago
Don't waiting new Reshade 3.0, bro. I think if they realease new version, she will be terrible with bugs.
Posted 1 year, 5 months ago
"She" lol. Cap'n! USS Re-Shade will be ready to sail on the next harvest moon!
Posted 1 year, 5 months ago
@Rishabh - Yes but Boris also made it (ENB) with a potato of a computer which is partly why it's such a resource hog even for the simpler effects and he also refused/still refuses help with creating ENB's because he's super protective about his injector.
Posted 1 year, 5 months ago
For my Skyrim ENB I'm running SSAO, SSIL, a few particle effects, lots of subsurface scattering, some shadow filters, many water effects like volumetric shadows, caustics and reflections, and some miscellaneous color correction filters similar to Ceejay's shaders on top of the full control over a large portion of the game's rendering. 10% fps loss. Using Ambient Light, Bloom, or other similar shaders can really drive up the FPS cost in ReShade to be rather absurd for what it is. What do you mean by "helping"? I've asked for help 2 times and got 2 immediate responses from the ENB dev. ENB and ReShade are both shader injectors so it's nice to compare and contrast things like the editing GUI, but that's where the similarities end. ENB is entirely built around the game, like Skyrim, where ReShade is made for applying generic effects to any game. I find comparing their effects trivial, personally.
Posted 1 year, 5 months ago
Never implied he didn't help others on how to use his injector(s), said he doesn't take help creating them.
Posted 1 year, 5 months ago
ReShade is still developing but I think ENB has lost its potential unless Bethesda releases TES 6 And Boris comes up with somthing miraculous.
Posted 1 year, 5 months ago
I wouldn't say it has lost its potential, it's still evolving in a way. But then again, it's an injector that gets made for specific games that Boris likes or is interested in, which in turn is probably why it doesn't seem like it's still evolving and why you feel it has lost its potential.
Posted 1 year, 5 months ago
Exactly.. For Fallout 4 Enboost (Reduced Hell load of stuttering and texture problem) did a better job than the ENB Graphics Mod.
Posted 1 year, 5 months ago
Well to be fair one is designed to improve the games performance the other isn't.
Posted 1 year, 5 months ago
Yeah but it(ENB Series) did'nt do well with graphics of fallout.
Posted 1 year, 5 months ago
But yeah ENB Series Was Too Awesome for Skyrim.
Posted 1 year, 5 months ago
FierySwordswoman - again you kid. : )) Follow me? Apparently you are very offended by me
Posted 1 year, 5 months ago
But That was a nice one from fiery. LoL
Posted 1 year, 5 months ago
Don't look for logic where there is none.
Posted 1 year, 5 months ago
Me?
Posted 1 year, 5 months ago
I think what Zomie's trying to say is that they've given up on attempting to make logical conclusions from Groovex's statements ; )
Posted 1 year, 5 months ago
Making it sound like I have a split personality but yeah exactly what I'm saying. xD
Posted 1 year, 5 months ago
Oh? Where'd you get the idea of a split personality from? Lol.
Posted 1 year, 5 months ago
You said "they've given up" instead of "we've given up". :P
Posted 1 year, 5 months ago
But... *You're* the one who wrote "Don't look for logic where there is none". I was referring to you, alone. And any alter ego's you may have.
Posted 1 year, 5 months ago
#Grooved #LoL
Posted 1 year, 5 months ago
Unfortunately, I don't engage in LoL. *Puts on glasses* I'm more of a Frozen Throne person, myself.
Posted 1 year, 5 months ago
That would be multiple personality disorder. But funny nonetheless.
Posted 1 year, 5 months ago
Warcraft :D . Will there be any more singleplayer like warcraft 3 in the series or just MMORPG?
Posted 1 year, 5 months ago
Apparently Blizzard's 'considering' Warcraft IV. If they do, it needs Hero units and LAN mode for me. That's why I don't play my copy of Starcraft II HotS lol.
Posted 1 year, 5 months ago
There's not even salt going on around here. You guys should be salting up the place with your hatred of there not being a 4th yet. Kind of like how people are salty about no half-life 3, portal 3, TF3 and L4D3. Much like valves inability to make 3's; Blizzard can't make 4's. Edit: Also perhaps this subject should be in the General or Game Discussion's sections of the forums.
Posted 1 year, 5 months ago
The last like 15 posts in this thread haven't exactly been about ReShade 3.0 release dates, have they? Sshhhh... Just let it happen.
Posted 1 year, 5 months ago
I have played half life 2 but unfortunately never completed it.
Posted 1 year ago
Hahaha...nice Adblock please...>.<
Posted 4 months, 4 weeks ago
I wish we could report people for spam on here.
Posted 4 months, 3 weeks ago
Yeah
Posted 4 months, 2 weeks ago
Edited 2 months ago
.
Posted 2 months ago
New post

Please log in to post an answer